Header

Ett snabbt och effektivt axelpass har jag hunnit bocka av, trots att jag är mitt emellan mina jobbnätter. Brukar vanligtvis hoppa träningen då, men kände att jag hade energi och vilja till att få till det. Vilket är a och o för ett lyckat pass så det var bara att köra. Var ett tag sen axlarna fick jobba eftersom att träningen har halkat efter så det kändes bra.

Hoppas ni har haft en fin dag, dela gärna med er vad ni har haft för er. Tycker det är jätteroligt att ni är så flitiga på att kommentera, det uppskattar jag verkligen.

-

Snabbt och intensivt pass på 45 min.

Axellyft mot haka - 20x3
Baksida axlar - 12x3
Militärpress i smith - 10x3
Sidolyft i maskin - 15x3

Avlutade med en till övning för framsida som jag dock inte fick med på bild.

Ett väldigt basic pass med en extra tung övning som i det här fallet var militärpressen. Som jag nämnt tidigare är det alltid en tung basövning med i våra pass där vi utmanar muskeln lite extra.

Favorit tightsen från Gavelo, hittar ni HÄR (adlink)! Linne från H&M.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej säger jag i dimman, ser ju knappt ut så dimmigt det är. Men det är väl mysigt? Eller nått. Haft en ledig dag tillsammans med killen idag, tisdagar är dagen i veckan vi bockar av allt sånt där tråkigt och förhoppningsvis lite roliga saker som måste göras. Då jobb och resten läggs åt sidan. Perfekt med en sån dag! Så idag har vi bland annat strosat runt på stan, växlat pengar till semestern och så hittade jag äntligen ett par fina glasunderlägg i marmor på cervera som givetvis fick följa med hem.

Tur att min söta hund är hemma så vi får lite promenader och lite action. Förkylningen har som sagt hittat hit och gymmet känns nu mera långt från mig. Men det hinner jag ta ikapp. Killen nämnde något om att vi skulle testa crossfit framöver, det vore faktiskt spännande att prova. Gillar som ni vet att testa nya saker och bryta av det "vanliga" så varför inte tänker jag. Någon av er som kör det?

Kram <3

Likes

Comments

Okej, jag har nog varit för kaxig så nu får jag igen för det. Har varit så stolt över att jag har klarat hela hösten och vintern hittills utan att ha åkt på någon som helst förkylning. Jag åker jämt på det annars, hela tiden - flera gånger om! Men bacillerna lyckades hitta till mig i veckan i alla fall, så nu sitter jag här med halsont och täppt näsa.

Idag har jag bara lite jobb framför datorn att bocka av annars är jag ledig. Så skönt, jag och min hund har precis kommit in från en promenad. Solen lyser och det är sådär härligt kallt ute. Innan det åt jag en lättare lunch. En grön smoothiebowl, smaskens!

Hoppas ni får en bra start på veckan!

-

Recept på denna gröna näringsrika smoothie

1 frusen banan
1 näve frusen mango
1 näve baby spenat
1 tsk spirulina
Kläm ut lite färsk citronsaft
- MIXA! Toppa med något gott!

Likes

Comments

Ännu en jobbnatt är avbockad. Går på den där lilla extraenergin för tillfället. Alltid svårt att somna direkt när man kommer hem tycker jag, men strax ska jag krypa ner i killens famn <3

-

Ha en underbar fredag hjärtan! Den här veckan har gått skrämmande fort, otäckt de där med tiden - något helt okontrollerat. Man glömmer liksom bort det ibland, skjuter på saker och låter sig själv bara hänga med.

Kram på er!

Likes

Comments

Ett väldigt vanligt mål när ett nytt år har börjat har ju genom alla år varit "ta tag i träningen". Gymmen svämmas över av folk i januari, sen ser man hur det sakta men säkert tunnas ut igen. Jag tänkte dela med mig av några tips för att komma igång med träningen och för att behålla motivationen längre än 1 månad. Det är säkerligen inga nya tips, men ibland behöver man en påminnelse så nu kör vi.

1. Testa. Hitta en träningsform som passar dig. Testa lite olika - styrketräning, konditionsträning, boxning, cross fit osv. Det du finner mest glädje in, välj det. Det innebär inte att du måste utesluta de andra, men välj främst en sak och lägg det i fokus.

2. Struktur. Lägg upp ett schema. Jag menar inte att du måste gå in sten seriöst med ett träningsschema, utan tänk över hur en vanlig vecka ser ut för dig. Vilka dagar tänker du träna, hur många dagar ska vara ditt mål? Behöver du underlätta för dig själv någon gång och ta med gymväskan direkt till jobbet så du kan åka direkt så du inte åker hem emellan och sen inte kommer iväg. Så, lägg upp ett schema över vilka dagar du kommer träna. På så sätt får du struktur.

3. Sällskap. Jag tränar med min pojkvän. Det är lättare att vara två, så länge ni har samma mål. På så sätt kan man uppmuntra, peppa och stötta varandra under resans gång. Att jag och Robin tränar tillsammans har endast gjort vår relation gott, det ger oss en gemensam aktivitet som vi båda gillar.

4. Skriv. Skriv ner en punktlista i anteckningar om varför du gör detta. När det känns sådär extra tufft att åka iväg och träna, plocka fram den och gör dig påmind om varför du gör detta. Givetvis ska det vara kul och träna, men vi alla vet att vissa dagar vill man inget hellre än att bara ligga hemma. Dock inser man rätt fort när man väl kommit iväg att det var riktigt skönt det också.

5. Musik. Träning ger endorfiner, musik likaså. Gör en pepplista på spotify och släng på dig lurarna och träna till just din favorit låt.

6. Kläder. Unna dig nya träningskläder om du har möjligheten. Jag använder Gavelo, prisvärt märke med snygg design som håller hög kvalitet. Här hittar ni bland annat tightsen jag har ovanför & Robins kläder; här.

7. Vila. Känner du att du helt enkelt inte har energi, du kanske har jobbat mycket och sovit dåligt. Tillåt dig själv att vila utan att känna någon ångest över det. Vila gör kroppen gott också. Bestäm istället när du ska träna nästa gång, så du trots allt inte tappar din plan och bara skjuter upp det hela tiden annars.

8. Kosttillskott. Köp hem lite goda kosttillskott. Dels för att ge dig själv bättre förutsättningar för din träning och för din utveckling men även för att det är gott och i mina ögon är det en slags motivation att ha just goda kosttillskott. Det gör det liksom lite roligare då. På proteinbolaget.se har du 10-20 % om du uppger PBMYCARLSSON i kassan.

Inlägger innehåller adlinks.

Likes

Comments

Helt mör i benen efter första benpasset på snart två veckor. Men ack så kul att vara tillbaka! Jag nästan kände hur endorfinerna kliade under skinnet på mig, oslagbar känsla. Benpass, med fokus framsida - baksida är alltid roligare men gäller att dela upp passen för att få en bra balans på muskulaturen.

Efterpasset blev det en god kycklingburgare med lite sötpotatis till. Har även hunnit med en skön varm dusch och lite soffhäng, redo och uppladdad för en natt på jobbet helt enkelt.

Har ni hunnit bocka av ert första träningspass än? Alltid lite segt att ta sig till gymmet, innan det faller in i rutinerna igen. Men väl på plats brukar man oftast tacka sig själv för att man tog sig dit.

Många basic övningar kördes idag. Benpress, benspark, hacksquat osv.

Nya tights - Här hittar ni dom / absolut ett par favoriter, sitter som en smäck! (adlink!)

Likes

Comments

Det är dags att checka ut från hotellet och bege oss hemåt. Borta bra, hemma bäst. Har haft en jättebra vistelse här i Västerås trots att vi för mesta delen mest har varit inne på hotellet. Nu börjar nedräkningen till nästa äventyr, 20 dagar kvar.. Tog en liten promenad igår, men regnet öste så vart inte mycket mer än så. Var lite slitna sen själva nyårsafton så det passade perfekt med en tvårätters och spa-häng efter det. Jag tror att jag nämnde sist att jag är helt kär i det här hotellet, jag älskar att se att varenda detalj är genomtänkt här. Det luktar liksom perfektion.

Nu längtar jag till att komma hem och få ordning på träningsrutinerna igen. 2 veckor från gymmet snart, men vila gör kroppen gott det också.

Ha en fantastisk måndag hjärtan så hörs vi! Kram

Likes

Comments

O-M-G vilket nyårsfirande vi hade här igår på steam hotell. Och för det andra, vilket tufft hotell. Hela oasen här är så fantastiskt, så hemtrevligt och mysigt. Gillar den råa och tuffa stilen som är här, industriellt. Bor på 13e våningen med panoramafönster ut över Västerås och Mälaren.

Men åter till firandet. Igår vid lunchtid checkade jag in hos svärmor på salongen där jag gav henne fria händer till att fixa en passande och snygg uppsättning - vilket hon givetvis lyckades med. Aldrig känt mig finare i håret (!!).

Styrde bilen mot Västerås på eftermiddagen. Checkade in. Fixade oss.

... Sen började festen!
Blankettmiddag tillsammans med 400 personer, långbord och härlig musik i bakgrunden. Maten var helt otrolig.

Vid tolvslaget var det en stor klunga utanför hotellet som kollade på fyrverkerishowen som förövrigt var jätte mäktig. Skålade och pussades på tolvslaget. Därefter var det hålligång igen. Landade i sängen vid 03.00.

-

Hoppas ni också hade ett lyckat nyårsfirande oavsett vad ni gjorde. Önskar er alla givetvis ett gott nytt år!
Bättre outfit bilder kommer upp imorgon, nu ska vi kila iväg och äta för att sedan slöa på spa't resten av kvällen. Kram på er <3

Likes

Comments

Den sista delen är här och sammanfattningsvis så har jag haft ett otroligt bra år med mycket resor och händelser, stora som små. Att resa, bara iväg en helg någon gång då och då tycker jag är så stimulerande. Det är något jag prioriterar så det kommer jag ta med mig till 2018 också.

Träningsmässigt så har det är året varit sjukt utvecklande. Känner att jag både har utvecklat min fysik och min kunskap om träning. Givetvis som tidigare nämnt så är det givet att jag kommer fortsätta träna 2018, något annat finns liksom inte på världskartan. Tanken på att tävla har fortfarande slagit mig flera gånger om men det är inget mål eller något jag kommer satsa på. Som det ser ut som just nu kommer jag även fortsätta mitt ambassadörskap både hos Proteinbolaget och Gavelo, eventuellt ett nytt företag också inom snar framtid. Det är också något 2017 gav mig, kontakt med dessa företag - så tacksam över att ha de vid min sida.

Kort och gott, 2018 är mer än välkommet. Jag är redo för att starta ett nytt kapitel! Jag vet vad jag ska ta med mig och vad jag ska lämna kvar.

Hoppas ni har haft ett grymt år och att ni har tyckt det har varit roligt att kika tillbaka över mitt. Kram på er!

Likes

Comments